Tiesības uz kvalitatīvu un drošu veselības aprūpi

Pacientam ir tiesības saņemt kvalitatīvus un drošus veselības aprūpes pakalpojumus.

Ko nozīmē tiesības uz kvalitatīvu un drošu veselības aprūpi?

Pasaules Veselības organizācija pacienta drošību definē kā:

"ar veselības aprūpi saistīta nevajadzīga kaitējuma riska samazināšanu līdz pieņemamam minimumam".

Pacienta tiesības uz drošību ietver arī brīvību no spīdzināšanas, ārstniecības bez piekrišanas un eksperimentiem

Pasaules Veselības organizācija augstas kvalitātes veselības aprūpi definē šādi:

"Pareiza aprūpe īstajā laikā, reaģējot uz pakalpojumu lietotāju vajadzībām un vēlmēm, vienlaikus samazinot kaitējumu un resursu izšķērdēšanu."

Augstas kvalitātes veselības aprūpe ietver:

  • kvalificētu medicīnas personālu
  • zinātniski apstiprinātas metodes
  • sertificētu un derīgu zāļu lietošanu
  • atbilstošu slimnīcas aprīkojumu
  • piekļuvi drošam dzeramam ūdenim (ārstniecības iestādē)
  • atbilstošas sanitārijas pieejamību (ārstniecības iestādē) u. c.

Saskaņā ar Pacientu tiesību likumu pacientam ir tiesības uz cieņpilnu attieksmi un tiesības saņemt kvalitatīvu un kvalificētu ārstēšanu neatkarīgi no slimības veida un smaguma pakāpes.

Veselības aprūpes kvalitātes un drošības garantēšana

Valsts nodrošina veselības aprūpes kvalitāti un drošību ar dažādiem līdzekļiem, piemēram:

  • medicīniskajām ierīcēm un iekārtām jābūt licencētām
  • izmantotajai medicīnas tehnoloģijai jābūt apstiprinātai Nacionālajā veselības dienestā

Resursi

Atjaunots 22/07/2023